Fulla för Hammarbys skull.

Musik: Plura Jonsson
Text: P Jonsson/Carlsson-Frölund

Nånstans slår klockan fyra och ute faller regn
Vi reser om en timme men Farsan sover än
Vi satt på Oddergatan i går kväll och drack kir
Bajen fyllde våra hjärtan och vi älskar deras lir
Väskan den är packad och jag vill redan gå
Hur kommer man till det man älskar? Jo ner till bussen och kliver på
Det fanns en tid för länge sen när jag satt ensam kvar i byn
Nu åker vi flera hundra med gröna fanor upp mot skyn
Nu rinner Kiren nerför kinden när vi kör in genom Södertull
Ikväll ska jag bli full för Hammarbys skull

Lördagkväll i den stad jag föddes på en bar med gamla vänner
Vi svor eden när vi var unga alla för Bajen vad som än händer
Men nederlagen svider några reser och nån blir kvar
Guds ära till dom som åker och bär förlusten till sin grav
Nu går jag gatorna på Söder genom hela Bajenland
Genom dimman ner mot Globen går vi alla hand i hand
Och bilder från nederlagen dom jagar mig i sömnen
Det här är för poängerna vi missat när vi tappade bort drömmen
Folk skjuter sig för pannan eller spöar någon annan
men vi dricker för Hammarbys skull
Vi är fulla för Hammarbys skull

Vi har rest tiotusen mil vårt liv är tåg och buss och bil
Jag vaknar svettig mitt i natten när nån har bytt min Kir mot vatten
Det är guldår i en sekund och jag minns varenda stund
när vi gick till Söder för Hammarbys skull
När vi blev fulla för Hammarbys skull

Och Djurgården och Gnaget har ringt och bokat bord
men mellan väggarna på Stadion ekar deras tomma ord
Och vi pratade i bussen jag sa "Farsan, säg vad du vill ha
glöm den jävliga tiden, nu kommer guldet snart tillbaks"
Och vi sätter oss i bussen och dricker en flaska till
och vi sitter när vi kissar, för att busschauffören vill
Och Fredrik sitter brevid mig som en vilsen Don Qjuijote
Med kepsen tätt intill sig alltid redo för en shot

Vi är på väg till en ny dag
Vi är på väg till Stockholm stad
Vi ska bli fulla för Hammarbys skull
Vi har drömmar om guld när vi ramlar omkull
För vi är fulla för Hammarbys skull
Vi är fulla för Hammarbys skull
Vi är fulla för Hammarbys skull


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback